השפעת המיתוג על בית העסק

ברוכים הבאים לבית הדפוס אור הפקות.

במדריך זה שהצוות המקצועי שלנו כתב, נבקש להבין את משמעותו החשובה של המיתוג והשפעתו על בית העסק.

באשר לפתרונות מיתוג, תוכלו לקבל אצלנו מנעד שירותים המתמקדים בדפוס לרבות אריזות ממותגות, פאזלים, לוחות שנה, קוביות ממו, מחברות ממותגות ועוד. נשמח לעמוד לשירותכם ולענות על כל שאלה.

להמשך המדריך, גללו מטה, מאחלים קריאה נעימה.

מה זה מותג?

בקצרה – המאפיין או המאפיינים היוצרים את בידול העסק שלכם ממותגים אחרים, העוסקים באותו תחום, או אפילו מתחום קרוב אליו. 

המותג מורכב משם העסק, לוגו – (פונטים וצבע), עיצוב ויזואלי, סלוגן, ולפעמים גם תגיות. 

תפקיד המותג, כשהוא מדויק, להעביר לקהל תדמית שתקושר אוטומטית עם העסק. מותג שיצליח להעביר לקהל הצרכנים את יתרונות המוצר או השירות שהעסק מספק. 

כשמצליחים לבנות את המותג בצורה הנכונה נבנית מערכת יחסים רגשית, לא מודעת, בין קהל היעד לעסק. כתוצאה ממערכת יחסים זו הם יבחרו בו כשיזדקקו לשירותיו ותמיד ימליצו עליו לאחרים. 

המיתוג בונה זהות מובחנת לעסק על ידי קהל היעד.

חשוב לזכור כי זהותו של המיתוג תקבע בעיקר על ידי איכות השירות או המוצר, עלותו והשירותים הנלווים שהעסק שלכם מציע.

מה זה מיתוג ולמה הוא חשוב לעסק שלכם?

מיתוג נכון, נוצר תוך תהליך מדויק הכולל מחקרי שוק לצד תהליכים נוספים, בהם פיתוח ויישום של המאפיינים הספציפיים לעסק. כל אלה על מנת לגרום לצרכן לשייך את המותג לעסק המדובר, ולשירותים או המוצרים שהוא מספק. לדוגמא:-

המוצר – מקרר המותג פריג'ידר. מי לא יודע ש…פריג'ידר הוא מקרר? כלומר, בזמן יחסית קצר, שוייך שם המותג לשם נרדף לכל המקררים בלי קשר למפעל מהם יצאו. "יש לי פריג'ידר של תדיראן".

חשיבות המיתוג

מה קופץ לכם לראש כשאתם שומעים את המילים "טעם החיים"? או "בוא לגדול אתנו"?

מחקרי שיווק מצביעים על כך שכ- 80% מהלקוחות מאשרים כי החוויה שמספקים עסק או חברה, חשובה להם לא פחות מהמוצרים או השירותים המוצעים . 

אם בעבר נוטים היו אנשים לרכוש את המוצר בשל צורך בלבד, הרי שבימינו הצרכן מחפש ערך נלווה וחוויה נלוות לעצם הרכישה. לכן כשהמיתוג נעשה בצורה הנכונה, העסק מבדל עצמו מצד אחד מהמתחרים, ומן הצד השני – הופך להיות יותר ויותר מזוהה עם המוצר או השרות.

המיתוג מאפשר לעסק להישאר במוחם של הצרכנים. המיתוג יכול לקבע את העסק במוחו של קהל היעד.

כשעסק מציג מסרים מקוריים וייחודיים בליווי שירות הגון ואיכותי, הוא ימשוך אליו הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים – ובזכות השירות יצליח תוך כדי כך לשמר את לקוחותיו הוותיקים.

באמצעות המיתוג, נוצרת בהירות לגבי העסק. מה הוא מציע כשירות מה הוא מציע ללקוח לצד השירות ואם העסק כן או לא עומד בהבטחותיו. ברגע בו ישנה תאימות בין ההבטחות לביצוע, הלקוחות מקבלים תחושה חיובית, הם מחזרים לפתחו של העסק ומסייעים לו לשגשג, ובמקביל הופכים עבורו לשגרירי פרסום יעילים.

מעבר ליצירת קהל לקוחות חדש, המיתוג הנכון משפיע גם על רווחת העובדים בעסק, שביעות רצונם, נאמנותם וגאוותם על היותם שותפים להצלחתו.

מותג חזק יכול להוות מוקד משיכה למשקיעים שונים.

לסיכום

לעסק ללא מיתוג מגובש קשה יהיה להטביע את רישומו לאורך זמן. כל הקהלים כולם, יהיו מודעים הרבה יותר לעסקים בעלי  מיתוג חזק, מאשר לעסקים נטולי מיקוד, או בעלי מיתוג שאינו מקודם ומגובש. 

עסק ממותג היטב יהפוך לבלתי נשכח, גם אם הוא טרי וחדש. זאת בתנאי שיבלוט בעקרונות החשובים כמו לוגו, אלמנטים חזותיים מושכים וצבעים אטרקטיביים. לא אחת יספיק רגע אחד כדי שייטמע בזיכרונו של אדם, וכשיידרש למוצר או לשירות אותו מציע העסק שלכם, הוא ישתמש בשירותיכם.