מהם מוצרי קד"מ? וכיצד הם יכולים לבית העסק לשגשג?

מוצרי קידום מכירות ותפקידם בשגשוגו והצלחתו של העסק והמותג.

במדריך הבא של אור הפקות בית דפוס, הצוות שלנו יסביר מהם מוצרי קדמ. 

חשוב לציין כי מדריך זה הוא כללי ותקף לגבי כל מוצר.

הפתרונות שאנו נותנים באור הפקות הינם פתרונות דפוס על מוצרי נייר וקרטון כגון אריזות מתנה, לוחות שנה, פאזלים, מזכרי ממו ועוד.

בכל שאלה והתייעצות בנושא, נשמח להיות לכם לעזר. צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה, ונציגינו ישובו אליכם.

מהו קידום מכירות?

על פי רוב, קידום מכירות יהיה חלק מתכנית שיווקית רחבה, שמטרתה יצירת הכירות עם מותג, חיזוק המותג והגדלת המכירות. 

כל אלה מושגים, בין היתר, תוך מתן תמריץ לקהל הלקוחות, כדי לעודדם לרכוש את המותג או השירותים אותם מציע עסק זה או אחר. התמריץ המדובר עשוי להופיע בצורת הנחה, עסקאות מיוחדות ומתן מתנות פיסיות מוחשיות בדמות מוצרים לקידום מכירות.

מהם מוצרי קידום מכירות?

סחורה ממותגת, המחולקת לקהלי היעד של העסק חינם ומטרתם לעורר עניין, סקרנות והתלהבות שיביאו לקידום המכירות של העסק. מוצרים אלה אמורים לעודד את קהל הצרכנים לבחור דווקא בעסק שלכם, על פני המתחרה, וכדאי לברור ולבחור אותם תוך חשיבה מדויקת כדי שיגרמו לאנשים לזכור אתכם. 

לעסקים יש שליטה על אופן השימוש בפריטי קידום מכירות כחלק מהאסטרטגיה לצמיחה הארגונית.

מוצרי קד"מ הם פריטים וחפצים הניתנים למיתוג אותם יכולים העסקים להציע לקהל לקוחותיהם. הקיימים והפוטנציאליים. מוצרים אלה יכולים להיות מכל תחום שהוא, הלבשה, משחקי ילדים, משחקי מנהלים או משחקי חוף, כלי מטבח, צרכי משרד, אופנה ועוד ועוד. השמים הם הגבול. 

עליהם להיות שימושיים עבור המקבל, כדי שימלאו את מטרתם.

עם מחשבה אל העתיד, כדאי שמוצרים אלה או לפחות חלקם, יותאמו ככל שניתן, לעסק המציע אותם.

התאמה שכזו תסייע במשך הזמן למיתוגו של העסק, כך שגם אם יופיע מוצר כזה באקראי לנגד עיניו של הלקוח הוא ידע לשייכו לחברה הנותנת.

דוגמאות למוצרי קידום מכירות

דוגמאות שכאלה נמצאות בכל פינה. באירועי בידור שונים, בפתיחה חגיגית לעסק באירועי ספורט, בימים פתוחים באוניברסיטאות ועוד. 

הם יבואו כחולצות ממותגות, תיקי גב עם או בלי פריטים ממותגים, מטקות, בקבוק מים, כובע, כריות מושב באירועי בידור, דוגמיות או מוצרים מוקטנים של מוצר ועוד.

מוצרי קד"מ - כלי שיווק יעיל

במידה והשכלתם לבחור את המוצר הנכון, כלומר את המוצר שעיצובו ואופן השימוש בו הולם את רצונותיהם של מקבלי המתנות, הרי שהפכתם את הלקוח הנוכחי והעתידי לפרסומת מהלכת של בית העסק שלכם. 

הפכתם את הלקוח לשגריר המותג.

האפקט הפסיכולוגי

לקבלת מתנה ישנו אפקט פסיכולוגי על המקבל. 

בין אם מדובר בלקוחות פוטנציאליים ובין אם מדובר בעובדים של בית העסק. מקבלי המתנות מקבלים את התחושה שאכפת לכם, שאתם מעריכים את נכונותכם להשתמש בשירותים או בסחורה אותה אתם מציעים.

אם ישקיע בית העסק במוצר, יחוש המקבל סוג של נאמנות למוצר ולמעניק אותו. 

עקרון ההדדיות מחלחל "נתנו לי איך אני מעניק להם בחזרה" אותו חשים מקבלי המתנה.

שימושי לאורך זמן

כל האמור לעיל בהדגש על מוצר שימושי בעל אורך חיים.

העובדה שאנחנו בוחרים לשוב ולהדגיש את ענין שימושיות מוצרי קידום המכירות – איננה מקרית. 

למוצרים אלה ישנה אפשרות לשוב ולהפציע במרחב הציבורי. במשך תקופות ארוכות ישובו ויחשפו לעיני הציבור, עם אותה השקעה ראשונה שעשיתם עם הפקתם.

מוצרי קידום מכירות הם כלי שיווקי פופולרי ויעיל ביותר. אתם אלה שבוחרים מה הם ישדרו ללקוח הפוטנציאלי, באופן שיצור קשר בלתי אמצעי כמעט בינו לבין בית העסק שלכם.

דוגמאות לחשיפת מוצרי קד"מ

דוגמאות אלה הן על פי מחקרים שיווקיים שונים שנעשו לאורך תקופות ארוכות. במחקרים אלה מתברר כי רוב מוחלט של הצרכנים/הלקוחות שומרים על מוצרי הקד"מ במשך תקופה של יותר משנה. 

כובעים, מטפחות, מצחיות, חולצות טריקו, תיקים – יכולים להיחשף כ 3500 פעמים לאורך תקופה

מעילי גשם, רוח, ז'קטים, מטריות –מעל ל 6000 חשיפות

מכשירי כתיבה שונים – כ – 3000 חשיפות

ויש עוד אינספור דוגמאות של מוצרים שונים כמו אביזרים לשולחן עבודה, יומנים, מחברות, כונני USB ועוד, שעשויים להיחשף עד כ 1000 פעמים.

לסיכום

מוצרי קידום מכירות מגיעים בצורות רבות. הם יכולים להיות ספל פלסטיק פשוט, מניפה צבעונית,  שמשיה, כובע, צילון לרכב, תיק ממותג עם מוצרים מוקטנים, או כל מוצר אחר שיעלה על דעתכם. 

על מנת שהשפעתם על הצרכנים תהיה מוחשית עבור העסק שלכם, עליהם להיות שימושיים עבור המקבל. 

והיה ולא יעמדו בתנאי זה, הרי שימצאו עצמם בפח האשפה הקרוב למקום מגוריהם, והפוטנציאל שאמור היה להיות להם בקידום בית העסק שלכם, לא יגיע לידי מימוש.