מהי הדפסה על קרטון?

כשאנחנו חושבים על אריזת מתנה, מיד קופצת בראשנו תמונה של אריזה צבעונית ומלאה בצבעים משמחים, צורות ותצורות. אולם כיצד בפועל אותה האריזה עוטה על עצמה את הצבעים הללו? כל אלו הם תוצר של דפוס דיגיטלי הנערך על גבי הקרטון באמצעות מספר שיטות.

ההדפסה על חומר הגלם – הקרטון, לעתים נערכת ישירות על גבי הקרטון עצמו, אך במקרים ובהם מדובר בקרטון דחוס ועבה, הרי שהוא איננו מותאם ליכולותיהן של המדפסות, ואז הוא מצריך נקיטה בטכנולוגיות ובאמצעים נוספים.

השאלה העיקרית: מהו קרטון עליו תבוצע ההדפסה?

ולמעשה, ישנן מספר שאלות אותן נבקש לבחון בעת שנידרש לעצב ולהדפיס על גבי אריזת קרטון.

  • באיזה חומר גלם בחרנו לערוך את האריזה? כפי שנאמר מעלה, הרי שקרטון דחוס עבה איננו מסוגל לעבור הדפסה ישירה עם המדפסות הקיימות.
  • מהם הצבעים בהם נשתמש במהלך ההדפסה?
  • ובאילו היקפים סיטונאיים מדובר במדויק?

שאלות אלו, לצד איפיון עיצובה של האריזה, יכולות לסייע לנו רבות בבחירת אופן הדפוס בו ננקוט.

שאלת הצבע מוכרחה להילקח בחשבון מבחינה תקציבית

גם היבטי הצבע שיתלווה אל הדפוס מצריכים איפיון מקדים, שכן יש בהם כדי להשפיע על המחיר הסופי של השירות.

ככלל כדאי לדעת שהדפוס הדיגיטלי מתבסס על ארבעה צבעים (ייתכן והם מוכרים לכם בעת שאתם רוכשים דיו למדפסת רגילה) והן ורוד, תכלת, שחור וצהוב. באמצעות צבעים אלו ניתן לערבבם זה בזה ובכך לייצר מנעד רחב של גוונים שונים.

היבט שיכול לייקר את התהליך הוא גוונים מסוימים הנדרשים לצבע חמישי אשר יבוצע על גבי הקרטון, ועל-כן חשוב לנו להבין במדויק את הגוונים המלווים למשל את המותג אותו נדפיס על גבי המארז.

שיטות דפוס על קרטון

ישנן שיטות שונות ומשתנות לייצר אריזות קרטון ולהקנות להן מראה עיצובי.

שיטה אחת היא כמובן הדפסה ישירה על קרטון.

מושג זה עונה לשם 'הדפסת שטח' והיא נועדה לצורך ביצוע דפוס צבע אחיד על גבי הקרטון. כאשר מדובר בקרטונים דקים וגמישים דוגמת דופלקס, הרי שניתן גם לערוך הדפסת צבע באותה השיטה.

אם מדובר באריזות המבוססות על קרטון דחוס ועבה, הרי שלרוב לא נוכל לערוך את ההדפסה כאמור באמצעות מדפסות, אלא נדפיס את המיצג הוויזואלי בו נחפוץ על גבי מדבקה ונערוך הצמדה מדויקת על הקרטון, תוך הקפדה על חיתוך מדויק.

שיטת ייצור זו המשלבת בין דפוס לבין עבודת יד, אמנם מצריכה השקעה מרובה יותר, אך בו-זמנית היא מביאה עמה תוצרים מוקדפים ואיכותיים.

באור הפקות אנו מציעים את כל סוגי ההדפסה על קרטון, תוך הקפדה על התאמה מדויקת לצרכי הלקוחות. נשמח לערוך אתכם שיחת אפיון במהלכה נבין את צורככם ונתאים עבורכם הצעת מחיר משתלמת.