מה זה דופלקס?

בין המוצרים שאנו מציעים באתרנו, ניתן למצוא את אריזות הדופלקס. הן מציעות מראה בעל תחושת קלילות, חומר גלם גמיש ונראות עם נוכחות.

כאן נשמח להסביר לעומקו מהו למעשה אותו חומר גלם 'דופלקס' ממנו אנו מכינים לא מעט מן המוצרים היוצאים מדלתות בית הדפוס אור הפקות.

מה זה קרטון דופלקס?

דופלקס הוא סוג של נייר קשיח, קרטון, באנגלית נהוג לומר: Duplex cardboard כך שעבור מאמר מידע זה, נבחר להיצמד אל המונח המדויק יותר 'קרטון'.

קרטון הדופלקס הוא מן העבר האחד קשיח למדי, ועל-כן מקנה מראה יוקרתי ובעל נוכחות. מן העבר השני, הוא מתאפיין בגמישות מסוימת, דבר אשר מאפשר לנו לייצר מגוון רחב של אריזות קרטון בעיצובים יוצאי דופן.

הנה מספר דוגמאות שימחישו את יכולות העיצוב העומדות לרשותנו עם חומר גלם זה:

גמישות היא איננה היתרון היחידי הדופלקס (אבל יש קאצ')

קרטון הדופלקס נחשב לחומר גלם בעל עלויות נמוכות באופן יחסי אל מול חומרי גלם מקבילים לו.

על-כן הוא נחשב לנפוץ ביותר בקרב מוצרים הנמצאים בצריכה יומיומית לרבות מוצרי נייר שונים, תרופות, מוצרי אוכל ועוד. רבים ממארזי משחקי הילדים אף הם עשויים מקרטון זה.

גמישותו של חומר גלם זה נלקחת בחשבון בעת שמבקשים להתאים את המארז אל המוצר. קרטון גמיש שכזה לא יכול לספק הגנה למוצרים שבירים, וכל שכן קרטון זה איננו יכול לשאת את משקלו של כל מוצר ומוצר.

על-כן הבחירה בו מוכרחה להיות שקולה, נכונה ומותאמת למוצר.

מאפייני הדופלקס

הקרטון עשוי מסיבי קרטון ממוחזרים (במילים אחרות נהוג לכנות זאת כ'דייסת נייר'), תוך שהוא משולב יחד עם תאית.

הדופלקס מגיע ברמה רמות קשיחות שונות (אם כי תמיד יהיה בעל גמישות מסוימת).

מראהו נע בין אפור לחום, כאשר הצבעוניות שלו והמיתוג נובעים מפתרונות דפוס דיגיטליים המטביעים עליו המיצג הוויזואלי בו אנו חפצים.